Mityba, treniruotės ir motyvacija

By , in Sveikata, grožis on . Tagged width: , ,

pulsometraiJei manote, kad sveikai gyventi yra labai sudėtinga, šis straipsnis jums turėtų padėti tokią neteisingą nuomonę pakeisti. Sveika gyvensena neturėtų būti suprantama kaip savęs ribojimas, suvaržymas ir apsunkinimas. Žmonės, kurie propaguoja sveiką gyvenseną, gyvena pilnavertį gyvenimą, kurį sudaro kur kas daugiau skirtingų komponentų nei priešingu atveju. Todėl jei pasirūpinsite sveika gyvensena, tuomet tiek jūsų fizinė, tiek ir psichologinė būsena bus kuo puikiausios, leidžiančios jums jaustis energingais, žvaliais ir būti sveikais.

Mityba (dieta):

  • Valgykite bent tris kartus per dieną (pusryčius, pietus ir vakarienę). Labai svarbu suprasti, kad jūsų vakarienė jokiu būdu neturėtų būti pats didžiausias ir sočiausias dienos maistas. Tuo tarpu, jei į mitybą norite žvelgti dar rimčiau, valgyti reikėtų 5-6 kartus per dieną, tokiu būdu išskaidant didesnes maisto porcijas į mažesnes ir nepamirštant tinkamai subalansuoti suvartojamų baltymų, angliavandenių ir riebalų kiekį.
  • Jei mėgstate mėsą – stenkitės vengti raudonos mėsos, vietoje to ją pakeičiant kalakutiena, vištiena ar liesa jautiena.
  • Nepamirškite užkandžiauti tarp pagrindinių valgių – tai leis nepersivalgyti. Žinoma, užkandžiauti reikėtų sveikais maisto produktais, pvz., vaisiais, daržovėmis, pilno grūdo produktais, riešutais ir kt.
  • Venkite gazuotų ir saldžių vaisvandenių – tai prisideda prie viršsvorio problemos, didina cukraus kiekį kraujyje ir taip pat daro neigiamą poveikį bendrai jūsų organizmo būklei.
  • Jei jaučiatės prislėgti ir esate prastos nuotaikos, nebandykite viso to numalšinti vartodami daugiau maisto – tai problemos tikrai neišspręs.
  • Venkite labai riebių ir sunkių patiekalų vasaros metu – ypač karštomis dienomis.
  • Nors manoma, kad vegetarai yra vieni iš geriausių sveikos gyvensenos propaguotojų – tai yra tik mitas. Kiekvienas vegetaras (ar juolab – veganas) turėtų reguliariai lankytis pas savo gydytoją, kuris skirtų tyrimus, padedančius nustatyti ar organizmui netrūksta svarbiausių vitaminų (ypač geležies) ir mineralų.

Fizinis aktyvumas (treniruotės):

Fizinis aktyvumas yra viena iš pagrindinių sveikos gyvensenos sudedamųjų dalių. Jei jūsų kūnas negauna pakankamai fizinio krūvio, tuomet jis ilgainiui suglemba, tampa lengviau pažeidžiamas, o raumenys nusilpsta.

  • Reguliarus fizinis aktyvumas padeda sustabdyti natūralaus senėjimo procesus, o taip pat padidina raumenų apimtis, jėgą, pagerina lankstumą ir ištvermę.
  • Pastebima, kad žmonės, kurie nevengia sporto, jaučia kur kas didesnį pasitikėjimą savimi, mažesnį stresą, nerimą ir kur kas rečiau patiria didelius nuotaikų svyravimus.
  • Sportuodami galite apsisaugoti nuo viršsvorio problemos, lengviau atsikratyti nereikalingų kilogramų ir padailinti savo kūno linijas.
  • Rekomenduojama kasdien sportuoti bent trisdešimt minučių arba nuo trijų iki penkių kartų per savaitę.
  • Atminkite, kad niekuomet ne per vėlu pradėti sportuoti – nepaisant to, kokio amžiaus esate, reguliarus fizinis aktyvumas visuomet turės teigiamos įtakos jūsų sveikatai.
  • Sportas padeda sustiprinti mūsų imuninę sistemą, todėl įprastai reguliariai sportuojantys žmonės peršalimo ligomis serga kur kas rečiau.

Pozityvumas, motyvacija ir technologijos:

Sveika gyvensena negali būti įsivaizduojama be pozityvių minčių. Juk akivaizdu, kad propaguoti sveikai gyvensenai ir nenusižengti savo nustatytoms taisyklėms, reikia didelės motyvacijos, todėl stenkitės galvoti teigiamai ir neįsileisti neigiamų bei stresą keliančių minčių.

Tuo tarpu, jei norite būti motyvuoti ir nesustoti vos tik pradėję sveikai maitintis bei sportuoti, reguliariai stebėkite savo pasiekiamus rezultatus. Kaip tai padaryti? Į šį klausimą geriausią atsakymą turi šiuolaikinės sportui ir sveikatingumui pritaikytos technologijos, tokios kaip pulsometrai, žingsniamačiai ar išmaniosios apyrankės. Šie technologiniai prietaisai padeda fiksuoti progresą ir taip pat stebėti jūsų organizmo būklę – visa tai leidžia lengviau įvertinti, kokia linkme judame ir kiek mums liko iki savo tikslo pasiekimo.