Neatsisakykite bulvių patiekalų

Bulviu patiekalai

Įprastos ir saldžiosios bulvės yra labai universalios ir turinčios didelį teigiamą poveikį mūsų sveikatai. Jos padeda kovoti su vėžiu, sumažina diabeto riziką, sustiprina mūsų kaulus – ir tai tikrai nėra vieninteliai privalumai, kuriuos būtų galima įvardinti, kai kalba pakrypsta apie bulves ir jų naudą mūsų sveikatai, todėl naudinga įvardinti keletą akivaizdžių faktų, kodėl bulvių patiekalai yra tokie vertingi.

  • Padidina antioksidantų kiekį mūsų organizme. Angliavandenius ribojantys žmonės dažnai teigia, kad bulvių reikėtų vengti, tačiau būtina suprasti, kas viskas slypi jų paruošime. Suprantama, kad jei bulves kepsite keptuvėje ar skrudinsite aliejuje – tai tikrai nebus sveikas sprendimas. Tuo tarpu, jei jas apdorosite sveikais būdais, savo organizmui suteiksite daugybę naudingų medžiagų. Jose yra labai daug antioksidantų – medžiagų, kovojančių su laisvaisiais radikalais.
  • Gerina kraujospūdį. Turbūt jau girdėjote, kiek daug žmonių šiais laikais skundžiasi pernelyg aukštu kraujo spaudimu. Ir labai dažnai tokias problemas nulemia netinka mityba, pvz., labai riebus, sūrus ar saldus maistas. Bulvėse yra daug kalio, kuris padeda kur kas efektyviau sureguliuoti mūsų kraujospūdį.
  • Saldžiosios bulvės savo oranžinę spalvą įgauna dėl beta karotino. Būtent ši medžiaga turi didelės tiesioginės teigiamos įtakos kovojant su vėžinėmis ląstelėmis, todėl, kai šiandien vėžio atvejų yra tiek daug, labai svarbu rinktis sveikus ir pilnaverčius maisto produktus, kuriuose yra gausu medžiagų, leidžiančių sumažinti vėžio kilimo tikimybę.
  • Bulvės maitina mūsų kaulus. Norint išsaugoti tvirtus ir sveikus kaulus, reikia vartoti daug įvairių vitaminų bei mineralų. Atlikti tyrimai parodė, kad manganas, esantis bulvėse, padeda apsaugoti ir sutvirtinti kaulus. Kepta vidutinio saldumo bulvė turi 32 proc. mums reikiamo kasdienio mangano kiekio.
  • Kontroliuoja cukraus kiekį mūsų kraujyje. Daugybė maisto produktų šiomis dienomis gali padidinti cukraus kiekį, tačiau, kaip bebūtų paradoksalu, saldžiosios bulvės jį padidina 30 mažiau nei įprastinės.
  • Puikus vitamino B6 šaltinis. Bulvėse yra nemažai minėto vitamino, kuris yra labai svarbus daugiau nei 100 enzimų veiklai. Be to, tai padeda raudonųjų kraujo kūnelių gamybai ir nervų sistemos stiprinimui.