BALTYMAI (PROTEINAS) – PAGALBA LIEKNĖJANT

Baltymai (proteinai) – tai viena iš pačių svarbiausių žmogaus sudedamųjų dalių. Tai tarsi pamato struktūrinė dalis, be kurios žmogus paprasčiausiai neegzistuotų, nes tai yra pati svarbiausia medžiaga atkurti ir pakeisti pasenusias ląsteles naujomis.

Be gyvybiškai svarbių funkcijų baltymai taip pat yra ir mitybos piramidės dalis, kurios su maistu privalo gauti kiekvienas žmogus.

Vištiena, jautiena, tunas, kiaušiniai, varškė, ryžiai, konservuotos pupelės – tai tik maža dalis maisto produktų, kuriuose yra gausu baltymų. Atrodytų labai paprasta gauti baltyminių medžiagų valgant, bet labai dažnai žmonės suvartoja jų per mažai. To pasekoje – silpnėja imunitetas, gali išsivystyti uždegiminiai procesai ar pakisti kepenų struktūra.

Kiekvieno valgio metu suvartojus pakankamą kiekį proteinų užtikrinama sklandesnė medžiagų apykaita. Tai ypač aktualu lieknėjantiems.

Žmogus per parą turi suvartoti apie 0,75 g/1 kg baltymų kartu su maistu. Tai svarbu norint jaustis gerai ir taip pat norint sulieknėti.

Kaip ir visur gyvenime, taip pat ir mityboje yra svarbiausia balansas, tad  posakis „Kas per daug-tas nesveika“ įgauna suprantamą esmę. Proteinas padeda lieknėjantiems, tačiau tai nereiškia jog visą maisto racioną turi sudaryti vien baltymai, nes tai taip pat gali sukelti neigiamų padarinių žmogaus organizmui. Svarbiausia yra su maistu gauti reikiamą ir kuo įvairesnį baltymų kiekį. Vertingiausi proteino šaltiniai yra kiaušinio baltymas, žuvis, mėsa, pieno produktai.

Tad, kaip baltymai (proteinas)  gali padėti lieknėjant? Visų pirma, kaip ir buvo minėta anksčiau, baltymai gerina medžiagų apykaitą, o kaip žinoma medžiagų apykaitos sparta tiesiogiai susijusi su svorio reguliavimu. Antra, proteinai suteikia sotumo jausmą pakankamai ilgą laiką, tai ypač gelbėja tuos, kurių apetitas didesnis vakare. Tad virta vištiena, varškės pakelis ar virtas kiaušinis vakarui tampa išsigelbėjimas, nes baltymai suvartoti vakare yra ne tik naudingi, bet ir nekenksmingi siekiantiems atsikratyti nereikalingų kilogramų.

Taigi, svarbu yra nepamiršti, kad be baltymų yra ir angliavandeniai, riebalai, kurių žmogaus organizmas neabejotinai turi gauti. Tačiau svarbiausia yra tai, kad  kiekvienos maistinės medžiagos suvartoti reikia tinkamą kiekį, ne per daug ir ne per mažai. Visur ir visada yra svarbiausias balansas.